
Začala dvouletá rekonstrukce olomoucké radnice
Olomouc - Od úterka se nádvoří olomoucké radnice proměnilo v zázemí pro rozsáhlou rekonstrukci. Na…
foto: Olomouc
09. 07. 2020 - 15:06
Na stavbě v ulici 8. května se i nadále čile pracuje. Dělníci mají za sebou nejtěžší část rekonstrukce, napojení dvousměrných kolejí v zatace mezi Pekařskou a 8. května. Práce pokračují ve vysokém tempu dál, stavební firma podle vyjádření magistrátu už dohnala původní třítýdenní skluz, zaviněný nouzovým stavem v začátcích koronavirové krize.
Podle Hynka Schilbergera, ředitele divize kolejových staveb IDS Olomouc, má teď rekonstrukce ulice za sebou technicky nejnáročnější krok.
„V úterý proběhla montáž a spojení dvou protisměrných kolejových oblouků v křižovatce u Koruny v předepsané výšce, úhlech a přesnosti. Bylo to asi tím nejnáročnějším úkolem a já jsem moc rád, že se nám se jej podařilo provést s přesností na jeden milimetr,“ uvedl Hynek Schilberger.
Rekonstrukce zahrnuje opravu kanalizace, nové přípojky energií i vedení kabelů
Ulice 8. května prochází celkovou rekonstrukcí inženýrských sítí, komunikace a dvoukolejné tramvajové trati v délce kolem tří stovek metrů. Aby stavba měla životnost dalších nejméně padesát let, musela být pojata skutečně komplexně. Zahrnuje tedy opravu kanalizační stoky vložkováním, nové přípojky vody a nové vodovody, přeložku kabelů, opravu veřejného osvětlení, spodní a vrchní stavbu tramvajové trati s novou pokládkou žulové dlažby a úpravu trolejového vedení. Na povrchu komunikace bude použit materiál, vhodný do historického jádra. Vrátí se sem původní žulové obruby. Nevhodnou zámkovou dlažbu z chodníků nahradí řezaná dlažba 40 krát 40 centimetrů, schválená památkáři.
„Provoz tramvají bude díky použití speciální technologie uložení výrazně tišší a s výrazně menšími otřesy,“ zdůraznil primátor Žbánek. Na podkladním betonu jsou položeny antivibrační rohože, teprve poté následuje další beton. Samotné kolejnice jsou navíc opatřeny tzv. bokovnicemi a patními návleky, které rovněž tlumí veškeré vibrace.
Práce měly původně začít 16. března, do čehož ovšem vstoupilo vyhlášení nouzového stavu a komplikace s dostatkem pracovních sil. Rekonstrukce tak mohla reálně začít až o tři týdny později, nicméně stavba tehdy slíbila, že zpoždění dožene a stihne předat hotovou ulici na začátku prosince. Dodavatel kvůli tomu částečně upravil plán prací, a výsledek nyní napovídá, že se vše opravdu stihne včas. Zhuštění prací sice dočasně zhoršilo komfort uživatelů této ulice, nicméně protažení stavby až do jarních měsíců vnímají všichni jako nežádoucí.
Olomouc - Od úterka se nádvoří olomoucké radnice proměnilo v zázemí pro rozsáhlou rekonstrukci. Na…
Olomouc - Tento týden začala v Olomouci rozsáhlá oprava mostu na silnici I/55, který překonává…
Tramvaje na Nové Sady po osmidenní výluce opět jezdí. Výluku zavinila nehoda vlaku, který vykolejil…
Výluka tramvajového provozu na Nové Sady, způsobená vykolejením vlaku na křížení tratí v ulici…
Olomouc - Městská policie v Olomouci v poslední době zaznamenává zvýšený počet případů porušování…
Olomoucké tržiště čeká významná proměna. Podkladem bude projektová dokumentace, jejíž zadání…