Lanýžové degustační menu

Konec nevkusných reklam? Město dělá další krok

Konec nevkusných reklam? Město dělá další krok

foto: Lukáš Blokša

25. 06. 2021 - 08:20

Současné vedení Olomouce se snaží během svého volebního období bojovat s reklamním smogem, který postupně zaplavil prakticky všechny ulice v historickém centru města Olomouce. A právě snaha navrátit středu města přívětivější a estetičtější tvář stála za vytvořením koncepčního metodického materiálu s názvem Označování provozoven a reklama v městské památkové rezervaci Olomouc.

K tomu se radní rozhodli schválit také vytvoření motivačního dotačního programu, o kterém mluvili už v únoru letošního roku. Radní si od vypsaného dotačního titulu slibují, že se čím dál více majitelů rozhodne pro změnu svých poutačů a reklam na základě doporučené metodiky. Pokud se tak stane, mají šanci sáhnout si na peníze z městského rozpočtu.

„Rada města Olomouce schválila už v únoru metodiku, podle které mají majitelé provozoven postupovat při pořizování kvalitních poutačů a reklamy. Abychom jim to usnadnili, našli jsme motivační nástroj v podobě dotace. Obdobně postupují i některá další města a osvědčilo se jim to,“ informoval primátor Miroslav Žbánek.
 
Podle něj celá snaha města kopíruje širší trend odstraňování vizuálního smogu ve městě.

Dotace bude k čerpání už příští rok, až do výše 15 tisíc korun. Budou o ni moct žádat vlastníci nemovitostí, případně provozovatelé se souhlasem vlastníka. Kromě hranice patnáct tisíc korun budou moct zároveň žádat maximálně o proplacení padesáti procent uznatelných nákladů. K těm se počítá mimo jiné také pořízení grafického návrhu, ale i samotné provedení úprav u poutačů provozovny. Město chce pro nový dotační titul vyčlenit v rozpočtu na příští rok částku ve výši 200 tisíc korun.

Další články